סיור חינוכי - מלכים ונביאים עולים מן השדות

מלכים ונביאים עולים מן השדות

נסייר בנופי הטבע, הצומח והחקלאות של ארצנו השזורים ביחסים ובעימותים של מלכי ישראל ונביאיו

משך הפעילות: שלוש וחצי שעות
מתאים לכתות: ה'- ו' (התכנים והפעילויות - בהתאמה לגילים השונים)
העונה המומלצת: כל השנה

"וְעַתָּה צַוֵּה וְיִכְרְתוּ לִי אֲרָזִים מִן הַלְּבָנוֹן"
(מלכים א' ה', כ')

מנושאי הסיור:
שאול – בבור המים , מקום המפגש עם שואבות המים , נכיר את שאול האיכר אשר חיפש אתונות ומצא מלוכה.
• נבקר בבור מים קדום ונציג את מפגש שאול והשואבות ברוח ימינו.

שאול ודוד – על מערכת יחסיהם המורכבת של שאול ודוד וניסיונות הפיוס במהלך המרדפים
• ביקור במערה.

"ױַיִּקַּח דָּוִד אֶת הַחֲנִית וְאֶת צַפַּחַת הַמַּיִם מֵרַאֲשֹׁתֵי שָׁאוּל" שאול דוד וצפחת המים – חשיבה יצירתית לפתרון בעיה בתנאי אי ודאות.
• תרגיל הצפחת – תחרות בין שני צוותים.

מרועה למנהיג – מהן תכונותיו של רועה הצאן המכשירות אותו להנהגה?
• ביקור במכלאת צאן

"וְלָרָשׁ אֵין כּל…" – משל כבשת הרש – תכונות האזוב יבהירו לנו מדוע מתחטא דוד דווקא בו לאחר מעשה בת-שבע ותוכחת נתן הנביא.
• כתישת אזוב

"וכובע נחושת… ושריון קשקשים…" – תקופת המלוכה נקראת גם "תקופת הברזל" בה יצרו כלי מלחמה, מחרשות ועוד כלים מברזל.
• נבקר במערת חרש ברזל ונצפה במלאכת הכנת כלי הברזל.

חכמת שלמה – גודל ממלכתו של שלמה, קשרי החוץ, בניית בית המקדש בעצי ארזים, שיריו ומשליו. "הָלַךְ הַצֵּל עֶשֶׂר מַעֲלוֹת"- סיפור מחלתו של המלך חזקיהו וריפויו.
• ביקור ב"מעלות אחז"- שעון שמש מתקופת חזקיהו המלך.

סיכום – מה יש בזית שהפך לסמל בית דוד? נברר מדוע נמשל דוד לגרופית של זית ושאול לגרופית של שקמה.
• טקס הכתרה למלך

ניתן לבחור שלוש פעילויות מתוך המוצעות