תכנית תנ"ך שנתית לכתה ח' - בהמלצת המפמר"ית לתנ"ך
יהושע, שופטים
אחת מתוך שתי תכניות שנתיות בתנ"ך לכיתה ח' בנאות-קדומים
התכניות מסודרות בהתאם לסדר הלימוד בכיתה
בכל שכבת גיל ניתן לקחת תכנית יהושע שופטים במחצית הראשונה של השנה, ותכנית שמואל א' במחצית השנייה.
משך התכנית 4 שעות
ניתן לבחור שלוש פעילויות מתוך המוצעות

ספר יהושע
תחנה מס' 1- סיפור המרגלים
"וַיִּשְׁלַח יְהוֹשֻׁעַ-בִּן-נוּן מִן-הַשִּׁטִּים שְׁנַיִם-אֲנָשִׁים מְרַגְּלִים חֶרֶשׁ לֵאמֹר לְכוּ רְאוּ אֶת-הָאָרֶץ וְאֶת-יְרִיחוֹ" (יהושע ב', א')
נלך במבוך שבילים בתוך צמחיית בר. נשווה בין הליכה במבוך לא מוכר וידוע לכניסת המרגלים לארץ לא מוכרת. על הקבוצה יהיה לחפש פסוק מספר יהושוע י"ז (ציטוט בהמשך). חיפוש המילים קשור לחיפוש המידע המודיעיני שעל המרגלים לאסוף.
• פעילות: מעבר תחרותי במבוך שבילים בתוך צמחיית בר.
1. הכתה תתחלק לחוליות וכל חוליה תנסה למצוא את דרכה אל התחנה האחרונה במבוך תוך 20 דקות.
2. כל חוליה תאסוף בדרך את מספר המילים הגבוה ביותר מתוך 17 המילים הרשומות על סלעים במבוך. המלים לקוחות מתוך פסוק בספר יהושע פרק יז' – תשובתו של יהושע לשבט אפרים: "עַם-רַב אַתָּה וְכֹחַ גָּדוֹל לָךְ … כִּי הַר יִהְיֶה-לָּךְ כִּי-יַעַר הוּא וּבֵרֵאתוֹ וְהָיָה לְךָ תֹּצְאֹתָיו
(יהושע י"ז, י"ז-י"ח)
3. החוליה שתגיע ראשונה וברשותה מספר המילים הגבוה ביותר – היא הקבוצה שתנצח. בתחנה האחרונה ימתין לה ספר תנ"ך למציאת ההקשר של הפסוק בפרק.
4. דיון: הדיון יעסוק במספר היבטים: תחושת ההליכה במבוך ושיתוף הפעולה בין חברי הצוות; השוני בין תשובת התרים ששלח משה לתשובת המרגלים של יהושע; דמותה של ארץ ישראל כפי שהיא משתקפת מתשובתו של יהושע לשבט אפרים ומנהיגותו הייחודית של יהושע שמתבלטת היטב בתשובה זו.
למידע נוסף על תכנית "שמואל א'" לכיתות ח'.